Hold dig til grænsen

Hold dig til grænsen

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Man får ofte at vide, at det er en god idé at bryde grænser og tænke anderledes for at markere sig. Nogle gange kan det dog være smart at lytte til dem, der har større erfaring end en selv. Det gælder også med seo

Man kan som bekendt ikke købe sig til erfaring, så det vil være ufornuftigt at begynde at tage høreværn på, når erfarne folk vil give dig et godt råd med på vejen, så vi anbefaler kraftigt, at du lytter til det her råd, hvis du vil have et godt udbytte af sin SEO-strategi

Er du også blevet tudet ørerne fulde med udtrykket, “et billede siger mere end tusind ord”? Det kan i mange tilfælde være korrekt, men hvis dit billede på hjemmesiden er for stort i toppen – som man også kalder “above the fold” – så kan det have negative konsekvenser.

Du kan jo prøve at vende det rundt til, at du selv var besøgende på en hjemmeside: Hvor meget tid gad du selv bruge på at scrolle ned forbi et billede, før teksten dukkede på?
Med stor sandsynlighed kan du være sikker på: Jo mere, billedet fylder, jo større er chancen for, at folk hurtigere forlader din hjemmeside.

Den pointe kan så medføre, at din hjemmeside får en høj afvisningsprocent (brugerne klikker ikke videre på din hjemmeside), og som konsekvens oplever man ringe SEO.

Så gør dig selv den tjeneste at få styr på dine billeder.