GLS priser afspejler mange ting

GLS priser afspejler mange ting

Når du skal have fragtet noget, og du vælger at gøre det med GLS og med deres priser som mulighed, så virker det jo ret naturligt, hvad det er, som man betaler for: det er jo en service om at få leveret en vare eller anden post fra et udgangspunkt til det næste, om det er mellem private, i erhvervslivet eller en blanding af dette.

Det er da også den kerneydelse, som man går ind til at vælge, men omvendt kan man så også sige, at hvis den ydelse er så lige til, burde der så ikke eksistere relativt færre fragtfirmaer, for opgaven kan vel ikke være så svær at udføre igen, og hvorfor skal man så lige vælge GLS?

Udover et problem med monopoli med et eller får firmaer, så er der jo mange andre aspekter ved at være fragtfirma, og mange af disse ting er ikke noget, som kunden skal bide mærke i eller notere sig, fordi det foregår bag tæppet.

Det er jo alt sådan noget med at vælge de bedste leveringsmetoder, fragtformer, eventuel indpakning, serviceydelser, kundekontakt med videre, som i sidste ende munder ud i den bedste leveringsform.

Forsendelsen skal gerne foregå så gnidningsfrit for kunden, der gerne skal have varen relativt hurtigt, til en god pris og helst lige til døren.

Kan man opfylde dette med at have styr på de mange andre aspekter, så er man godt kørende som leveringsfirma, og det er en knude, som GLS har fundet ud af at løse.

Derfor skal de stadig kunne være konkurrencedygtige, når der – heldigvis – er flere om fadet med at sende varer, så man ikke bare kan skrue priserne i vejret, uden at risikere at blive fravalgt.

Og den balancegang skal man altid kalkulere og beregne, så man ikke ryger bagefter dansen – men er man skabt til at levere, så skal man nok klare den.